Breaking

Monday, February 04, 2013

Muhammad Ali Sakit?

Muhammad Ali
Semua maklum tentang penyakit Parkinson yang telah sekian lama membelenggu hidup petinju terkenal dunia, Muhammad Ali. Aku pun dah lama tidak mendengar khabar berita tentang beliau di media-media tempatan. Dan, tentu sekali keuzuran yang beliau alami ini merupakan satu kerisauan besar bagi adiknya,  Rahman Ali.
Ali tak bercakap

“Abang sudah tidak dapat bercakap dan tidak mengenali saya. Dia dalam keadaan teruk. Dia amat sakit.

“Dia mungkin akan pergi beberapa bulan atau beberapa tahun. Mungkin juga sebelum musim panas kali ini berakhir. Nyawanya di tangan Tuhan. Kami harap dia dapat pergi dengan tenang,” katanya.


Capai semua 

“Dia kata kepada saya sebelum dirinya teruk bahawa dia tidak sakit. Dia genggam tangan saya dan bisik, ‘Rah, saya sudah capai segala-galanya yang saya mahu. Jangan menangis, saya tidak berada dalam kesakitan.

“Adalah bagus jika dia pergi sekarang. Lebih lama dia dalam keadaan itu, dia akan terus menderita dan sengsara.

“Dia akan ke syurga, itu tidak syak lagi. Jika pengebumiannya esok, semua negarawan di dunia akan muncul. Dia disayangi semua, yang kaya atau miskin.

“Saya sayangkan abang berbanding orang lain kerana dia yang terbaik. Semua orang kenal Muhammad Ali.” -BH


Beliau merupakan antara ikon yang dihormati kawan dan lawan. Semoga Allah merahmati beliau dan memberkati hidup beliau..amin~

No comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.