Breaking

Tuesday, September 02, 2014

[Cabaran 30 Hari] Hari 2 - 5 Cara Memenangi Hati Aku!


Assalamualaikum!






Segmen blog #cabaran30hari bersama #kelabbloggerbenashaari diteruskan lagi untuk hari kedua! Kali ni aku nak kongsikan tips-tips cara nak memenangi hati iolss! haha. 

So, dik non dik non terutama Pak Jelan kalau terbaca entri ni sila take note tau. Nak cakap depan tak berani, so kita cakap dalam entri je la yek hahaha :p


5 Cara Memenangi Hati Aku!


1. Belanja makan! Ini semua orang pun tentu suka kalau dapat makan FREE kan! hahaha. Tambah kalau yang tersayang belanja kita makan special hari tu. Aku tak minta yang mahal-mahal pun, cuma kalau nak amik hati aku, kena belanja aku makan char kuey tiow yang paaaaaling sedap. Bukan sekali tau, tapi direct seminggu! 

Amacam ...ada bran? haha :p


2. Jangan buat perangai! senang citer jangan cari pasal ngan aku haha. Kalau baik perangai orang tu, maka baikla perangai aku ngan dia. Tapi, kalau dia 'buat taik' ngan aku, memang kena balas ngan 'taik' jugak nanti! hehe :D


3. Buat kad cinta/sayang. Aku selalu 'cair' ngan anak-anak sebab ni la! haha. Kalau aku marah atau sedang merajuk, diaorg mesti akan buat satu kad nak pujuk aku balik. Touching tau! Nak tengok contoh kad diaorg? Tengok SINI! ^^


4. Jujur. Straight to the point, jangan 'bengkang-bengkok'! Kalau depan cakap lain, belakang 'tikam' lain bukankah tak seronok macam tu. Aku pun macam blerrghhh nak campur ngan orang cenggini.


5. Pandai memujuk. Aaaaa ni senang je ni! Macam mana aku cepat 'mendidih', cepat jugakla aku 'menyejuk' hehe. Kalau pandai dan tau cara nak pujuk aku, insyaAllah for sure kosong-kosong balik. Cara nak pujuk? sila baca no.1 (wakakaka :p)


Haa senang je pun nak amik hati aku. Bajet tak sampai RM100 pun hahaha. Part yang penting aku nak tekankan ialah belanja aku makan! wakakaka :p

Sebenarnya, bukan susah pun kita nak amik hati orang yang kita sayang kan. Di kalangan kawan-kawan pun, asalkan kita jaga mulut, jaga perkataan dan jaga tingkahlaku kira ok dah tu. Maklumla, bukan semua orang boleh terima cara kita bergurau, bercakap atau meluahkan pendapat.

Dah dah jom kita sambung merapu kat blog kengkawan lain ^^


Koleksi Cabaran 30 Hari


18 comments:

  1. wah kena buat kad cinta tu...huhu
    Belanja makan agaknya semua org suka kot naa

    ReplyDelete
  2. errrr kena pandai pujuk hanim ni hahhahaa

    ReplyDelete
  3. Eeerrrr ena fail la nombor 5 tu..tak reti pujuk orang.. huaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. Mesti orang nya manja nih..hehe

    ReplyDelete
  5. Belanja gula-gula pun boleh kan? Hahaha

    ReplyDelete
  6. Hahaha... Klu buat taik, nti nk buat taik gak erk?? Jap, nk gi jamban...

    ReplyDelete
  7. Klau dpt mkn free memg palinggg sronok..lgi2 klau org trsyg yg blnja hihihi

    ReplyDelete
  8. Apasal hanim tak cakap je.direct dgn suami..ni kan utk suami memenagi hatimu, takpe share utk tatapan adik² bujang camana nak handle isteri ...adakah sekadar belanja makan enak?

    ReplyDelete
  9. Kad Cinta? Ada lagi ke kad sekarang? Tapi.. Kalau dapat kad cinta tu, memang dia bagus la.. Mungkin dia buat sendiri.. :)

    ReplyDelete
  10. owh sini pun ada blakang tikam... hheehe serius daus memang tak suka orang tikam blkg ni.. pedih

    ReplyDelete
  11. Sama plak yg no satu tue.. he eh

    ReplyDelete
  12. Wah... Blh cair dgn sekeping kad rupanya..

    ReplyDelete
  13. Wah, pandai anak2 hanim pujuk. Siap buat kad lg...

    ReplyDelete
  14. Kalau ada laki lain bagi kad, kang ngamuk cik suami. Hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.