Breaking

Thursday, July 30, 2015

Katakan 'YA' Pada Pengalaman Bersama Friso Gold™!


Assalamualaikum!




Bilakah kali terakhir kita mengatakan 'TIDAK' pada si manja? Tahukah kita bahawa bila kita mengatakan 'TIDAK' pada anak-anak, ia akan menutup peluang mereka untuk meneroka dan mempelajari lebih banyak dari persekitaran serta mempengaruhi tahap keyakinan terhadap kebolehan mereka sendiri?

Di majlis pelancaran Kata 'YA' Pada Pengalaman bersama Friso Gold™ baru-baru ini, aku berpeluang mempelajari ilmu tentang kuasa mengatakan 'YA' pada pengalaman si manja dari pakar perunding Pediatrik serta tetamu istimewa yang terdiri dari dua orang personaliti yang juga merupakan ibu yang berkongsi tentang pengalaman mereka bersama anak-anak dalam meneroka dunia dan mengeratkan hubungan melalui aktiviti 'YES Experiment', dimana mereka harus bersetuju dengan permintaan yang mnusabah daripada anak-anak mereka selama lima minggu berturut-turut.





Majlis pelancaran media bagi kempen Katakan YA pada pengalaman Friso Gold™ yang telah berlangsung di Le Meridien Hotel Kuala Lumpur turut mengadakan aktiviti ringan yang mudah dan menghiburkan untuk kanak-kanak dan juga ibubapa.

Mereka berpeluang menghasilkan topeng muka comel dan kreatif dengan menggunakan pelekat hiasan yang disediakan oleh pihak penganjur. Aku pun turut tidak melepaskan peluang untuk mengkreatifkan diri menghias topeng muka sendiri hehe




Majlis diserikan lagi dengan celoteh Serena C yang bertindak sebagai pengacara menceriakan lagi suasana pada hari itu. Antara personaliti yang hadir berkongsi pengalaman bersama anak-anak mereka ialah Liz Yahaya yang juga seorang mommy blogger dan bekas hos rancangan TV yang juga seorang penerbit filem, Low Ngai Yuen.





Kedua-dua mereka menceritakan pengalaman menarik dan menyentuh perasaan selama menyertai program 'YES Experiment' bersama anak masing-masing dan betapa mereka melihat perubahan positif yang besar dalam diri anak-anak setelah mengatakan 'YA'! 

Memang kita sebagai ibu tidak lari dari sifat terlalu melindungi anak atau overprotected. Namun, kita harus memberikan mereka ruang dan peluang untuk meneroka sendiri dunia di sekeliling dan merasai nikmat melakukan perubahan yang baru untuk meningkatkan keyakinan diri serta yakin mereka boleh melakukannya!




Menurut Pakar Perunding Pediatrik, Dr. Khoo Phaik Choo yang juga mempunyai dua orang anak, beliau menasihatkan ibubapa yang bimbang jika anak-anak jatu sakit sewaktu menikmati pengalaman di luar agar mengukuhkan daya ketahanan anak-anak mereka kerana 80% daripada imuniti terletak pada sistem pencernaan. Menguatkan sistem penghadaman adalah perlindungan yang terbaik daripada jangkitan. Kanak-kanak yang sihat akan membesar dan dapat belajar dengan lebih baik.

Dan untuk itu, Friso Gold™ dirumuskan untuk membantu kanak-kanak mengukuhkan daya ketahanan tubuh mereka. Ini akan menjadikan anak-anak kita lebih kuat dari dalam kerana kebaikan semulajadi susu segar dari ladang dapat dikekalkan dalam setiap gelas Friso Gold™


Info Ringkas Mengenai Friso Gold™

  • Friso Gold™ diimport 100% dari Holland, dihasilkan dari ladang-ladang di mana penternak mempunyai warisan dan kepakaran tenusu lebih 140 tahun.
  • Melalui proses penghasilan Friso Gold™ yang unik (Single Manufacturing Process), susu segar dari ladang di Holland dihantar terus ke kilang untuk diproses menjadi susu tepung melalui pendedahan kepada haba yang minimal semasa pemprosesan
  • Ini mampu mengekalkan nutrien semulajadi susu, supaya ia lebih mudah dihadam oleh kanak-kanak
  • Friso Gold™ dengan Frisohield™ mengandungi nutrien-nutrien penting seperti Vitamin B6 & C, Selenium, GOS, Zink dan DHA yang penting untuk ketahanan badan semulajadi kanak-kanak supaya mereka dapat terus membesar dan berkembang dari dalam.




Untuk membantu para ibu di Malaysia berkata 'YA' dan mengukuhkan ikatan dengan anak-anak mereka melalui pengalaman di luar rumah, Friso Gold™ memperkenalkan satu aktiviti yang menarik di laman web untuk membolehkan ibu memulkana langkah mereka. Setiap dua minggu, satu idea pengalaman bermain di luar akan dikongsi melalui laman web ini.

Para ibu cuma perlu :
  • Melayari laman web www.frisogold.com.my/yestoexperiences
  • Mengikut idea yang dicadangkan dan ciptai pengalaman mereka sendiri bersama dengan anak mereka
  • Menghantarkan gambar-gambar pengalaman mereka untuk mengumpul mata ganjaran dan menebus serta-merta bagi mendapatkan hadiah-hadiah ekslusif

Selain itu pameran idea ibubapa yang telah memenangi kontes program D.I.Y 'Say YES To Experiences' turut dipamerkan di ruang luar dewan. Kalau korang nak tahu, tiga pemenang dengan idea kreatif yang berjaya dihasilkan telah terpilih sebagai yang terbaik sekaligus membawa pulang hadiah lumayan dari Friso Gold™ berupa wang tunai dan hadiah hebat yang lain!



Mommy blogger Azlinda antara tiga orang pemenang yang berjaya dengan idea kreatifnya menghasilkan aktiviti permainan ringkas untuk si kecil. 

Tahniah Linda! ^^



Idea kreatif lain yang turut memenangi program Say 'YES' To Experiences' bersama Friso Gold




So, ibu-ibu di luar sana jangan takut untuk mengatakan 'YA' kepada pengalaman anak korang di luar rumah. Jadikan setiap aktiviti korang bersama anak-anak sebagai motivasi untuk memupuk sikap positif dalam diri mereka. Percayalah ... korang akan teruja dengan perubahan besar yang mereka ciptakan melalui aktiviti dan pengalaman. Dan, pastinya ikatan antara anak dan ibu akan lebih terjalin erat sehingga mereka dewasa.


5 comments:

  1. xdek anak ni xleh cakap apa2 ler...
    aktiviti bersama anak kt umah mmg patut lebih diberi perhatian.
    kat ctu baru bleh wujud kebahagiaan.
    kan kan kan

    ReplyDelete
  2. Setuju dengan Hanim. Bagi mereka peluang terokai dunia kecil mereka

    ReplyDelete
  3. salam.. singgah sini sambil baca entry. jemput singgah http://sayeshukepink.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. ooo...anim join yer.. Farah tak dapat join.. best tengok..=D

    ReplyDelete
  5. Anak-anak memang seronok sangat la dapat explore ni.
    Mereka kan belajar sambil bermain.
    Mak bapak kena kreatif la kan

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.