Breaking

Wednesday, October 07, 2015

Kuasa Untuk Kulit Yang Sihat Dengan Rangkaian Vaseline® Terbaru!


Assalamualaikum!


Di Malaysia, iklim cuaca yang panas dan lembap sepanjang tahun sedikit sebanyak memberi impak kepada kesihatan kulit kita terutamanya pada kaum wanita. Pendedahan cahaya matahari yang berlebihan menjadikan kulit kelihatan tidak sekata, kering dan tidak sihat.

Dan, bila kulit tampak kusam dan kering, ia membawa petanda masalah dalaman dan menunjukkan bahawa pelindung kulit kita tidak berfungsi dengan baik. Sebab itu, kita memerlukan produk losyen pelembap yang boleh memelihara kelembapan kulit serta mencerah dalam masa yang sama!

Tentu korang teruja nak tahu apakah keistimewaan rangkaian losyen Vaseline® yang terbaru nikan? Jom aku kongsikan...!





Baru-baru ini aku berpeluang hadir ke majlis pelancaran rangkaian Vaseline® terbaru bertempat di Aloft, KL Sentral. Revolusi Vaseline® kali ini menampilkan teknologi titisan mikro jeli petroleum dalam losyen bagi memberikan lebih kelembutan dan memelihara kelembapan kulit.

Mengikut kajian, kebanyakan wanita rajin melembapkan wajah mereka setiap hari tetapi hanya separuh yang melakukan yang sama pada tubuh mereka. Itu bermakna, 95% kulit telah terabai dari penjagaan yang sempurna.

Dengan keadaan cuaca yang panas dan tidak menentu sekarang, kulit kita pasti akan mengalami kekeringan dan kusam kan. Vaseline® dengan jeli petroleum bertanggungjawab menghasilkan perlindungan untuk memerangkap kelembapan dan melindungi kulit, sekaligus menyokong proses pemulihan kulit semulajadi.




Ashlee Ng, Pengarah Produk Penjagaan Diri, Unilever (Malaysia) Holdings Sdn. Bhd.



A video posted by Hanim Hashim (@wanimira) on


Rangkaian produk Vaseline® dengan rumusan titisan mikro jeli petroleum selamat dilancarkan oleh Ashlee Ng. 




Info Ringkas Mengenai Sejarah Jeli Petroleum




Ditemui pada tahun 1859 oleh Robert Augustus Chesebrough, ahli kimia British yang mengembara ke Titusville sebuah bandar kecil di Pennsylvania di mana bahan mentah petroleum mula dijumpai. Beliau tertarik untuk mengkaji keberkesanan minyak petroleum dalam proses penyembuhan luka apabila melihat para pekerja minyak di kawasan itu melumurkan lebihan minyak yang ada pada penggerudi itu ke bahagian tubuh mereka yang luka atau melecur. Sejak dari itu, Chesebrough memulakan misinya untuk membantu mencari penyelesaian kepada kulit kering.




Selepas melalui proses pengekstrakan dan pembersihan bertahun-tahun, beliau akhirnya memperkenalkan ia sebagai "Wonder Jelly" kepada umum di Amerika secara besar-besaran. Dan, pada tahun 1870, beliau membuka kilang di Brooklyn, NY dan menjelajah seluruh New York dengan kereta kuda, memperkenalkan produknya sebelum ia mula diiktiraf secara global di seluruh dunia!




Ok, berbalik kepada majlis pelancarannya, rangkaian Vaseline® terbaru mengandungi jeli petroleum yang bukan sahaja boleh melembutkan kulit tetapi teknologi jeli petroleum bertindak dari dalam kulit untuk memulihkan kekeringan dan membantu proses pembentukan sel kulit baru. Di samping itu, ia turut bertindak mencerah kulit dari dalam memberikan perlindungan dari sinaran UV.




Aku sendiri berpeluang buat test kelembapan kulit dan bacaan menunjukkan kadar kelembapan kulit aku .... hanya 23.7% ajeeee?? Kering giler baq hang! hehe. Tu la .. hari-hari duduk dalam opis dingin sejuk beku ... mau tak kering kulitku! Tengok reaksi muka aku tu pun dah tahu kan ... sedihhhh hahaha :D


A video posted by Hanim Hashim (@wanimira) on

Tapi lepas sapu losyen Vaseline® Healthy White kat tempat yang kering tadi , kadar kelembapan kulit aku naik kepada 86.2%! Hou yeaaaaa 




Rangkaian produk losyen Vaseline® yang baharu dengan titisan mikro Vaseline® Jelly ialah satu rumusan tidak melekit yang mampu menjadikan kulit cerah dan lembut. Ia melembap jauh ke dalam untuk memulihkan kulit kering, membantu mempercepatkan pemulihan kulit dan menyokong pencerahan kulit dengan menyingkirkan kulit rosak dari dalam

Hanya dengan sapuan dua kali sehari secara konsisten, kulit korang akan jadi lebih lembut dan lembap serta sihat dari dalam.





Terdapat titisan mikro Vaseline Jelly di dalam 8 varian rangkaian losyen Vaseline Intensive Care dan rangkaian Vaseline Healthy White. Malah, semua varian pencerahan hadir dengan manfaat tambahan untuk memenuhi keperluan kulit setiap individu.

Rangkaian Pencerahan Sihat Vaseline merangkumi:-

  • Insta Fair dengan Skin Micro Reflector, vitamin B3 dan Glycerin – untuk kecerahan nyata dari aplikasi pertama dan melembapkan kulit agar kulit kelihatan cerah dan lembut sentiasa
  • UV Lightening dengan vitamin B3 dan tiga kali ganda pelindung suria - untuk kulit lebih cerah dalam masa 2 minggu
  • Perfect 10 dengan AHA dan Pro Retinol - untuk manfaat 10-dalam-1 bagi kulit yang kelihatan cerah sempurna
  • SPF24 PA++ untuk Perlindungan UVA dan UVB – untuk pencerahan kulit di di sampling pelindungan dari matahari

Rangkaian baharu Vaseline dengan titisan mikro Vaseline Jelly kini boleh didapati di kini boleh didapati di semua semua peruncit utama, farmasi dan pasar raya besar di seluruh negara. Untuk maklumat lanjut tentang produk tersebut, layari www.vaseline.com.my.




5 comments:

Post a Comment

Disclaimer

If you require any more information or have any questions about our site's disclaimer, please feel free to contact us by email at wanimira737@gmail.com.


All the information on this website is published in good faith and for general information purpose only. www.hanimhashim.com does not make any warranties about the completeness, reliability and accuracy of this information. Any action you take upon the information you find on this website (www.hanimhashim.com), is strictly at your own risk. www.hanimhashim.com will not be liable for any losses and/or damages in connection with the use of our website.